Уаханатан и старият шаман - Native american flute

петък, 12 май 2017 г.

Уаханатан и старият шаман


Живял в местността Маварая един много стар Шаман. От много години той искал да си отговори на един важен въпрос. Този въпрос бил: Може ли Уаханатан да бъде видян. И най-накрая отишъл Старият Шаман в гората, вглъбен в мисълта да Го види. Той седнал на любимото си дърво, съсредоточил се дълбоко и попитал Уаханатан:
Можеш ли, Уаханатан, да бъдеш видян във видимото?
Уаханатан му отговорил: Не Ме търси във видимото. Във видимото се намират само Моите следи.
Старият Шаман попитал:
Можеш ли да бъдеш видян в невидимото? - Тогава Уаханатан отговорил:
Ако невидимото е невидимо, тогава как ще Ме видиш? И ако невидимото е видимо, това не са ли пак следи? И не трябва ли да изоставиш следите и да потърсиш Същността ?
И казал Старият Шаман: Понеже не знам как да Те питам, Уаханатан, Ти отговори на Душата ми така, че да Те разбера.

И тогава Уаханатан казал: Не Ме търси нито във видимото, нито в невидимото. Потърси Ме в приятелството с Мен. Който е приятел с Мен, той има едно единствено качество. Той има красив поглед за всички неща. И чрез този поглед Аз живея в него. Така Аз не съм нито видян, нито невидян. Чрез този поглед Аз съм изживяван. Чрез този поглед ние сме приятели. Забрави за следите, защото да Ме изживяваш, значи да Ме имаш. И затова наричай Ме Уаха, което значи "Приятелят с вечно красивия поглед". А знаеш ли що е този поглед? Той е наречен Амахавари - Източникът на живота.

Няма коментари:

@templatesyard